| |||||||||||||||||
HABER ARA |
Yamaç paraşütü Bilmeniz gerekenlerYamaç paraşütü Bilmeniz gerekenler 3 HaritalarYeryüzünün belli bir kısmının, bir ölçek dâhilinde düz kâğıt üzerine küçültülerek geçirilmiş şeklidir. Haritaya çizilecek bilgiler genel olarak; deniz, göl, akarsu, dağ, tepe, mağara gibi doğal şekillerle yol, baraj, sulama kanalı, çift duvar, bina vb. yapay tesislerdir. Doğal ve insan eliyle yapılmış ayrıntılar; özel işaretler, çizgiler, renkler ve şekillerle gösterilir. Ölçek: Dünya üzerinde belli bir yerin, kâğıt üzerine bir oran dâhilinde geçirilmesinde kullanılan ölçüye denir. Diğer bir deyimle, haritadaki uzunluğun arazideki uzunluğa oranıdır. Örneğin; 1/1.000.000 Ölçekli bir haritada 1 cm uzunluğundaki bir mesafe, dünya üzerinde 1.000.000 cm = 10.000 m = 10 km.’yi ifade eder. Haritalar, seyrüseferde kullanılan araçların en önemlisi olarak değerlendirilebilir. Haritaların kullanılmasında dikkat edilecek ilk husus haritanın usulüne göre katlanmasıdır. Haritalar, kolayca taşınabileceği ve tamamen açılmasına gerek kalmadan kullanılmasını mümkün kılacak şekilde ve yeterli büyüklükte katlanmalıdır. Harita katlama işi bittikten sonra korunması için bir muhafazaya konmalıdır. Harita Okuma İyi bir harita okumak her şeyden önce harita üzerindeki işaretlerin anlamlarını tam olarak bilmekle mümkün olur. Zamanla kazanılacak deneyim ile harita okumak daha da kolaylaşır. Yanılmamak için harita üzerindeki nirengiler ye işaretler iyi değerlendirilmelidir. Harita değerlendirilirken aşağıdaki sıra izlenmelidir;
Hedef Gerisinde 8 Çizerek İniş Yapmakİniş alanının emniyetli ve açık olması durumlarında hedefin gerisinde rüzgâra bağlı olarak, belli bir uzaklıkta kapalı "8" dönüşleri yapılarak irtifa azaltılır ve son yaklaşmaya girilir. Burada dönüşlerin "S" şeklinde veya çok dar ve keskin bir şekilde olmaması gerekir. Çünkü "S" dönüşler dışarı kaymalara, çok dar ve keskin dönüşler ise çok hızlı, aynı zamanda tehlikeli yükseklik kayıplarına yol açabilir. Resim 1 Hedef Üzerinde 8 Çizerek İniş YapmakRüzgârın kuvvetli, ileri gidişin çok zor olduğu, iniş alanının dar ve engellerin bulunduğu yerlerde emniyetli bölge üzerinde kontrollü, kapalı ve dar "8" dönüşleri yapılarak planlanan hedefe inilir. Bu iniş şeklinde "8" dönüşleri yapılırken asla arka rüzgâr alınmamalı ve bulunulan yer muhafaza edilmelidir. Resim 1 Hedefe Yaklaşma TeknikleriHedefe yaklaşma teknikleri rüzgârın durumuna, seçilen iniş alanının büyüklüğüne, engellerin konumuna, pilotun deneyimine ve tercihine göre değişiklik gösterir. Bununla birlikte genel olarak kullanılan yaklaşma ve iniş yöntemleri şunlardır;
Hedefe Yaklaşma Özellikle rüzgârlı havalarda ve iniş alanının uygun olduğu yerlerde hedefin önüne geçilerek, dönüşlerle ya da "S" çizerek irtifa azaltılır ve rüzgâr altına girilerek hedefe yaklaşma yapılır. Yaklaşma sırasında seçilen belirgin veya hayali hedef sürekli gözetilir ve rüzgârın durumuna göre yeterli mesafede ve yükseklikte son yaklaşmaya girilir. Resim 2 Hücum açısıHava molekülleri ilk olarak ön kenara çarpar ve kanat çevresinde, altında ve üstünde olmak üzere iki farklı akım oluşturur. Alttan geçen hava akımı alt yüzeye az bir açıyla çarparken kısa bir yol izler ve yüksek basınç (itme) alanı yaratır. Kanat üzerindeki kaldırma kuvvetinin yaklaşık üçte biri bu itmeden dolayı oluşur. Hava akımı, yönünü değiştirmeden taşıyabileceği en yüksek düzeye burada (yukarı sapma sırasında) erişir. Bu işlem havanın doğal akım yönüyle desteklenir. Sonuç olarak, kanat üzerinden hava akıp geçerken kanatın fiziksel engellenmesi nedeniyle kanat aşağı doğru sıkıştırılırken hava yukarı doğru iter. Kaldırma kuvvetinin üçte biri de bur da oluşur. Kanat üzerine etkili olan üçüncü kuvvet ise sürüklenmektir. Bizi geriye doğru çekmeye çalışır, kanadın hızını ve etkinliğini azaltır. Bütün bu kuvvetler belli bir dengedeyse kanat süzülmesini sürdürür. Resim1 Aerofoil ve aerodin kanat üzerindeki kuvvetleri
AERODİN: Kanat profili sabit olan hava araçlarının kanat kesitlerine denir. AEROFOİL: Kanat profili sabit olmayan hava araçlarının tahmini kanat kesitlerine denir. YERÇEKİMİ: Ağırlığın aşağı doğru çekilmesine etki eden kuvvetdir. Kaynak: Orhan ÖZGÜLBAŞBu haber 6927 defa okunmuştur.
|
GOOGLE TRANSLATEGALERY
EN ÇOK OKUNANLARSON YORUMLANANLAR |
|||||||||||||||
Copyrigt by ALDOSK © 2010 Tüm Hakkı Saklıdır. Ajans haberlerinin yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, ilgili ajansların bu yöndeki politikasına bağlı olarak kesinlikle yasaktır. Portalımızda yayınlanan diğer haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.
Altyapy: MyDesign Haber Sistemi |